Visby goes crazy

Igår var jag bakfull, o då fanns inte insperationen att skriva, för den delen inte heller tid eller dator. Idag är jag på jobbet och ska ha öppet med thommy mellan 12-16. Fantastiskt, jag tror inte att det kommer speciellt många människor, men vem vet...nog om nykter söndag och mer om full fredag...

Jobbade till 18, gick till martin som målade tigrar och började smutta lite öl. 1 blev 2, 2 blev 3, 3 blev 4 och 4 blev en flaska skumpa. och hucksflucks så var vi runda under våra fötter. vi pratade allvar i solnedgången....
 
image31

Efter ett tag kom Carola och vill vara med, hon är på G upp, hon har varit lugn under ett längre tag nu och inte supit så mye, men nu äntligen har hon börjat bli sitt gamla vanliga jag...

image29

...ni ser väl hur glad hon är...

A sen kom det lite verkliga människor, Helga, min pärla och Josefin och Arthur. Dom var glada och mätta och vi skrattade o bråkade om Telia, jag försvarade mitt företag som ingen annan...o Arthur pickade som ingen annan, men visst var det kul. Klockan blev dags och vi slank ner på Surfers...

image30

vi drack lyxig drink och jag dansade som en tok till "Jerk it out"... glada o fulla o på väg hem mötte vi nån som kom från ett annat land, kanske england julia, eller kanske frankrike eller tyskland eller nåt annat fint land, de pratade åtminstone engelska och vi visade dem gutekällarn där man ska skaka rumpan...såklart kunde vi inte hålla oss utan följde med strömmen in. Det blev inte så mye dans. Lite gung och både jag o Helga fick ångest över att våra mobiler hade försvunnit, helgas hade nog försvunnit (tror jag) men min låg hemma...
Gubbarna drogs till Helga som av magneter och jag fick kliva in o vara hård, gick väl sådär...
Martin försvann då han träffade sin kollega och hängde bara med henne i baren. När det var dags att gå hem slank vi förbi hos kollegan som bodde oförskämt stort för att vara ensam, men hon hämtade massa öl och vi gick hem till martin för att fortsätta fyllandet...
Helgas karl Björn och hans två zombieser till kompisar kikade förbi men gick lika snabbt som de kom...
Vi hade mera roliga samtal som jag minns mest som en gröt. Martin lekte med handdockan och kollegan fnissade som en tonåring, jag o helga i vår tur tyckte att vi var lite bättre och fnittrade åt henne...(?)

image32

helga, glad som en sol...

Tillslut stupade vi i säng och vaknade med huvudvärk och torr mun. Somnade om en stund men sen behövde både jag o Martin mat. Det blev ett hopplock av diverse mys, vi gav oss ut i solen och påvägen ner till allmedalen träffade vi ett gäng konstiga killar i en sandlåda...

image33

det var en mustaschprydd man som stod och fläktade med armarna och alla lyssnade med stort intresse....tokigt martin.

Hamnade i parken och myste till fåglarnas sång och blommorna på träden....

image34

en sån här blomma får vilken bakfylla som helst att ge med sig...

idag fyller bea och annicken år, GRATTIS till dom. Sen kommer Jonas till ön idag...det känns kanon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0